loading...
بروز ترین سایت خبری/تحلیلی
هادی بازدید : 818 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

پست ثابت

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

جواب صحیح در پایان همین صفحه

با این ترفندها ، مهارتها ، تمرین ها و خوراکی های خوشمزه حافظه خود را تقویت کنید !!!

قدرت حافظه تا حد زیادی بستگی به مهارت های مختلفی دارد که شما برای به خاطر سپردن موضوعات متفاوت به کار می گیرید علاوه بر مهارت ها .و ترفندهای مخصوص تقویت حافظه  ، تغذیه مناسب هم برای بهبود عملکرد مغز که در نهایت منجر به بهبود عملکرد حافظه میشود نیز موثر است

در ابتدا مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شود را ذکر کرده و در ادامه به برسی مهارتها و ترفندهای تقویت حافظه می پردازیم:

635414731277209612

معمولا در میان روز که میل به خوردن چیزی دارید پیشنهاد ما به شما امتحان کردن مغزهای مختلف استمانند: مغز بادام که سرشار از پروتئین های سرکوبکننده گرسنگی و چربی های تک زنجیره ای اشباع نشده است بادام حاوی ویتامین E است و مانع از کاهش مهارت های شناختی می شود همچنین گردو پر است از امگا 3 که برای مغز بسیار خوب است . همچنین پلی فنول های کاهنده التهاب پسته هم که سرشار از آنتی اکسیدان لوتئین است باعث تقویت حافظه می شود. البته در مصرف مغزها باید متعادل بود مثلا برای بهترین اثربخشی حدود 13 گرم از بادام (نهایتا 23 عدد) کافی است. بادام زمینی نیز دارای بیشترین مقدار پروتئین در میان سایر مغز‌ها بوده و می‌تواند منبع غنی و مناسبی برای جبران کمبود پروتئین باشد. بادام زمینی حاوی سلنیوم بوده که باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان‌ها شده و می‌تواند مغز را در برابر بیماری‌هایی که با کاهش قدرت تمرکز و حافظه در ارتباطند، محافظت کند.

images

موز فیبر زیادی دارد وعلاوه بر احساس سیری باعث تقویت عملکرد مغز می شود و آمینواسیدهایش شما را آرام و متمرکز نگه می دارد ، علاوه بر همه اینها موز منبع قدرتمند پتاسیم هم محسوب می شود و همین ماده معدنی با تنظیم فشار خون، به کاهش استرس کمک می کند.

7226073

انگور حاوی رسوراتول بوده و می‌تواند قدرت تمرکز و همینطور توانایی مغز را تقویت کرده و به مبارزه با اثرات کاهش حافظه بپردازد.همچنین ماده موثری در این ماده غذایی موجود است که به ترمیم بافت مغزی افرادی که دچار آلزایمر هستند می پردازد.

olive-oil-990x556

زیتون و مشتقات آن مانند روغن زیتون حاوی چربی های غیر اشباع تک زنجیره ای هستند که برای مغز و قلب عالی می باشد همچنین این میوه دارای پلی فنول است که برای جلوگیری از بروز دمانس ( زوال عقلی ) نقش به سزایی دارد.

220px-Dried_Muscat_Grapes_-_Robin

مویز نوعی کشمش است و از جمله مواد غذایی تقویت‌کننده حافظه به شمار می‌رود. از گذشته برای تقویت عملکردهای مغزی خصوصا برای کودکان، آنها را به خوردن مویز توصیه می‌کرده‌اند. این ماده غذایی مفید می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده مغذی در نظر گرفته شود.

Cinnamon

حتی استشمام بوی دارچین تقویت کننده مغز است ، می توانید با خیال راحت به کودکانتان آدامس باطعم دارچین بدهید ، حافظه، قدرت تمرکز، توجه، شناخت را تقویت می کند.

غ4

‌ ماهی دارای منبع غنی از امگا 3  است  که باعث کاهش افت حافظه بازشناختی (پدیده‌ای طبیعی که در افراد سالم نیز با افزایش سن رخ می‌دهد) می شود. پس فراموش نکنید که این ماده غذایی را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

Beautiful-Fresh-Strawberries (1)

توت‌ فرنگی و زغال‌اخته میل کنید زیرا توت سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز برای مغز است همچنین ذغال اخته باعث افزایش یادگیری و توانایی به یاد آوردن در میان افراد میانسال که در به یاد آوردن مسائل مشکل دارند می شود  .

chocolate_np_432321

شکلات های تلخی که حداقل ۷۵ درصد کاکائو دارند، منبعی بسیار عالی برای دریافت انواع آنتی اکسیدان ها و فلاونوییدها محسوب می شوند. فلاونوییدها باعث افزایش قدرت تمرکز و توجه می شوند و به یادگیری و به خاطر سپردن مطالب کمک می کنند. به همین دلیل مصرف حدود ۱۵ گرم شکلات تلخ در روزهای امتحان توصیه می شود. از طرفی حواستان باشد کاهش مصرف مواد قندی در تقویت قند موثر است پس لطفا نوشابه نخورید!

برای بهبود حافظه خود علاوه بر رعایت موارد تغذیه ای گفته شده انجام و تمرین مهارتهای ذیل پیشنهاد می شود :

  • اطلاعات را خرد کنید: مغز انسان اطلاعات را در قطعات کوچک بهتر به خاطر می سپارد. بنابراین با خرد کردن موارد بلند به اطلاعات کوچکتر راحت تر می توانید آنها را حفظ کنید.
  • کلمات را به هم ربط دهید: گاهی وقت ها حفظ کردن بعضی چیزها کار سختی است. با پیدا کردن ارتباط بین موارد جدید و موارد قبلی آشنا در ذهنتان می توانید به راحتی آنها را به خاطر بسپارید.
  • ورزش کنید: همه می گویند که ورزش برای فلان و فلان و فلان چیز مفید است! حالا ما هم می گوییم که جسم و ذهنتان را ورزش دهید، جدول ، سرگرمی های فکری،مطالعه ورزش ذهن اند و از طرفی فعالیت های ورزشی منظم هرچند سبک باعث بهبودی چشمگیر حافظه می شود.
  • از حافظه تصویری تان استفاده کنید: این یکی از قدرتمند ترین ابزارهای مغز است. تصور کردن یک تصویر یا صحنه روش موثری برای به خاطر سپردن است،برای این کار از تمام حواس خود اعم از شنوایی،بویایی ،لامسه و … استفاده کنید .مثلا بگویید که عینک تان را روی میز آشپزخانه گذاشته اید. حالا تصور کنید که عینک آن جا است و تمام غذاهای روی میز را خورده! دفعه بعد که می خواهید جای عینک را به یاد بیاورید مغز آن تصویر را در ذهن دارد.
  • تمرکز کنید:. بهترین حالت این است که هر زمان فقط یک کار را انجام بدهید و روی آن کاملا تمرکز کنید. وقتی چند کار مختلف را به صورت همزمان انجام می دهید مغز نمیتواند عملکرد درستی داشته باشد
  • خواب مناسب: اگر می خواهید همیشه حافظه خوبی داشته باشید خواب را فراموش نکنید. کم خوابی می تواند به شدت از قدرت حافظه و تمرکز شما کم کند. ضمنا فراموش نکنید شب ها غذای سبک بخوردید و خوابیدن در شب برای مغز نسبت به خواب در روز مفید تر است.
  • عمیق نفس بکشید : وقتی نفس عمیق می کشید اکسیژن بیشتری به مغز می رسد، نفس عمیق کشیدن به شما آرامش داده در نتیجه بهتر فکر می کنید.
  • دست از نگرانی از جانب چیزهای مختلف برداریدچرا که نگرانی تفاوتی در وضع ایجاد نکرده و در ضمن با نگرانی کاری از پیش نمی برید، پس به یک موسیقی خوب گوش دهید ،یک برنامه روزانه مفرح مثل شنا ،یوگاه یا پیاده روی برای خودتان ترتیب دهید و دست از نگرانی بردارید تا ذهنتان روشن شود.خوب است بدانید استرس قاتل حافظه است !
  • خندیدنموجب آزاد شدن اندورفین شده و سطح استرس را کاهش و قدرت مغز را افزایش می دهد. خنده نه تنها به ارتقای  حافظه کمک می کند  بلکه باعث می شود بهتر فکر کنید.
  • موضوع های مختلف را کوتاه کنید :ظرفیت حافظه‌ی کوتاه‌مدت، محدود است. اطلاعات پیچیده را به صورت عبارت‌های کوتاه و کوچک دربیاورید؛ مخصوصا عددها هر قدر کوتاه‌تر باشند، بهتر در ذهن می‌نشینند.
  • موضوعاتی که فراموش می کنید را برای کسی تعریف کنید یا به کسی آموزش بدهید: با این روش می‌بینید که موضوع مورد نظر خیلی خوب در ذهن می‌نشیند و دیرتر فراموش‌تان می‌شود.

در نهایت تقویت حافظه کوتاه‌مدت به ذهن کمک می‌کند تا اطلاعات جدید سریع‌تر به خاطر سپرده و در نتیجه با سرعت بالا به کار گرفته شوند. این تمرین، زمان بسیار کمی در حد چند دقیقه در روز را به خود اختصاص می‌دهد.برای چند ثانیه فهرستی از چند کلمه تصادفی، مثل فهرست خرید را نگاه کنید و آنها را به خاطر بسپارید. سپس سعی کنید، آنها را به ترتیب از حفظ بگویید.

گزینه صحیح پلی فنول می باشد

 

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

www.shahcloob.ir/post/1123
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

www.bedandid.eu/وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-از-زو/
وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ ، ۳۰ام دی ۱۳۹۴. وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا ۳
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول جواب چند دقیقه دیگه قرار میگیره.

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

www.newjok.ir/.../وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-از-زوال-عقلی-مو...
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول. جواب درست پلی فنول هست. جواب و سوال هر روز در این ...

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است ...

ofoghetaze.com/.../وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-از-زوال-عقلی-م...
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ راهنمایی آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول · عضویت در خبرنامه. نظر شما ...

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟

newsof.rozblog.com/.../وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-از-زوال-عق...
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول برای مشاهده جواب صحیح اینجا کلیک کنید …,وجود ...

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟+ جواب

newsof.rozblog.com/.../وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-از-زوال-عق...
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول برای مشاهده جواب صحیح اینجا کلیک کنید …,وجود ...

جواب سوال وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی ...

newsof.rozblog.com/.../جواب-سوال-وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-...
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول برای مشاهده جواب صحیح اینجا کلیک کنید …,جواب ...
۱ روز پیش - وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ راهنمایی آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول.
ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪوم ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ. 9 ساعت قبل سرگرمی ثبت نظر 7 بازدید ها. Telegram-Dezla.ir-1 · جنجال 1394-10-30. مدیر سایت. اشتراک. فیس‌بوک ...
۱ روز پیش - ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟ 5 ساعت قبل سرگرمی ثبت نظر 2 بازدید ها. [ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] Telegram-Dezla.ir-1.
وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ ، ۳۰ام دی ۱۳۹۴. وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ آمینواسید رسوراتول امگا ۳

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ :: ج ...

jbedandid.blog.ir/.../وجود-کدام-ماده-در-زیتون-در-جلوگیری-از-زوال-عقلی-...
۴ ساعت پیش - پست ثابت وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ جواب صحیح در پایان همین صفحه با این ترفندها ، مهارتها ، تمرین ها و خوراکی های ...

وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از | News File

newsfile.ir/news/وجود+کدام+ماده+در+زیتون+در+جلوگیری+از
وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ راهنمایی آمینواسید رسوراتول امگا 3 پلی فنول.

ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟ - نتایج زنده

90sport.blogsky.com/.../ﻭﺟﻮﺩ-ﮐﺪﺍﻡ-ﻣﺎﺩﻩ-ﺩﺭ-ﺯﯾﺘﻮﻥ-ﺩﺭ-ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ-ﺍﺯ-ﺯﻭﺍﻝ-ﻋﻘﻠﯽ-ﻣﻮﺛ...
۱ روز پیش - ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ. برچسب‌ها: ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿ. (0 کارت شارژ ...

ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪوم ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ - پربازدید

reuters.blogsky.com/.../ﻭﺟﻮﺩ-ﮐﺪوم-ﻣﺎﺩﻩ-ﺩﺭ-ﺯﯾﺘﻮﻥ-ﺩﺭ-ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ-ﺍﺯ-ﺯﻭﺍﻝ-ﻋﻘﻠﯽ-ﻣﻮﺛﺮ...
۱ روز پیش - ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪوم ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ. (0 کارت شارژ رایگان) ... ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﻮﺍ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ؟ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺍﺯ ...

ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟

90sport-bsk.vicblog.ir/.../ﻭﺟﻮﺩ-ﮐﺪﺍﻡ-ﻣﺎﺩﻩ-ﺩﺭ-ﺯﯾﺘﻮﻥ-ﺩﺭ-ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ-ﺍﺯ-ﺯﻭﺍﻝ-ﻋﻘﻠﯽ-ﻣﻮﺛ...
ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟ [ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] برچسب ها : ,ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟ تبلیغات. اخرین جستجو ...
وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ سه شنبه ، ۳۰ دی; 1 views; adm · 0 دیدگاه. وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ کدام ماده ...

5 - اطلاعات فرودگاهها

ourairports.info/page/5/
وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ سه شنبه ، ۳۰ دی; 0 views; adm · 0 دیدگاه. وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ کدام ماده ...

اخبار روز

khabarruz-bsk.blogsun.ir/
ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺘﻮﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻝ ... ﺍﺳﺖ؟,ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺪﺍﻡ,ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺎﺩﻩ,ﮐﺪﺍﻡ ﻣﺎﺩﻩ. ایا فردا 30 دی 94 چهارشنبه مدارس تهران تعطیل است؟
۱۵ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 7 ماده موثر در جلوگیری از آلزایمر و موثر در تقویت حافظه ... اجتماعی با دوستان و خانواده، اقدامی بسیار موثر برای حفاظت مغز از خطر زوال عقلی است.

برای درمان آلزایمرطب سنتی چه گیاهانی را توصیه می کند

www.hidoctor.ir/20067_برای-درمان-آلزایمر-طب-سنتی-چه-گیاهانی-ر.html/
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 1- اثر مفید هسته انگور در درمان بیماری آلزایمر ماده پلی فنول موجود در هسته انگور می‌تواند ... غذایی سالم، در پیشگیری از زوال مغزی و ارتقای سلامت بدن موثر شناخته شده است. ... آن‌ها با گذشت یکسال این زوال عقلی را تا جایی از خود دور کردند که ... او افزود: “شاید تنها یکی دو بررسی وجود داشته باشد که نشان داده‌اند قهوه می‌تواند ...
علامت دیگر بیماری وجود کلافه‌های ظریف مارپیچی‌شکل در سلول‌های مغزی است، که در نهایت ... عارضه اصلی بیماری دمانس یا زوال عقل است که از علائم شاخص آن از دست دادن .... ها پیش از پیدایش هرگونه علائم آلزایمر(ضعف توانایی های مغزی) آغاز شود، موثر است. .... و پیش رونده سیستم عصبی مرکزی انسان است که باعث زوال قوای عقلانی می‌شود.
خلط چهارم ماده زردرنگی است كه از دیگر خلط‌ها سبكتر بوده و صفرا نام دارد. ... به‌علاوه وجود رطوبت در سر موجب سرگیجه، تشنج، سكته، صرع و … ... به دست می آید كه امور معنوی و عبادی و ترک امور گناه و مكروه برای تقویت قوای ذهنی موثر است. ..... تحليل برنده و پيش رونده سيستم عصبي مركزي انسان است که باعث زوال قوای عقلانی می‌شود.

TitreAkhbar - تیتر اخبار - این 10 ماده غذایی را در فریزر ...

www.titreakhbar.com/search.aspx?...این%2010%20ماده%20غذایی%20را%...
نتایج جستجو برای : این 10 ماده غذایی را در فریزر نگهداری نکنید. 8 ماده ی غذایی ضد درد، ... وجود کدام ماده در زیتون در جلوگیری از زوال عقلی موثر است؟ راهنمایی آمینواسید ...

خواص روغن نارگیل - آفتاب

aftabnews.ir/vdcfexdycw6dcja.igiw.html
۱۸ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل از شوره سر جلوگیری می کند. ... از روغن زیتون که مقدار بالایی اسید چرب ترانس دارد نیز بهتر است. ... روغن نارگیل، ماده ای فوق العاده برای ماساژ پوست است. .... با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می ... اسیدهای چرب موجود در این روغن در کاهش اضافه وزن موثر است.
۱۹ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - روغن نارگیل یکی از بهترین مواد مغذی مو است و باعث رشد مو و براقی آن می شود. ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل از شوره سر جلوگیری می کند. ... است. این ماده بعنوان یک مرطوب کننده بسیار موثر برای همه انواع پوست ها از جمله پوست های خشک عمل می کند. .... با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می ...
۱۳ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - درخت زیتون و اجزای آن،به‌عنوان داروی گیاهی درمان پارکینسون می‌باشد و ارقام ... این دارو برای افرادی با زوال عقلی مفید است. ... یک مکمل است که مصرف این مکمل برای درمان پارکینسون موثر است. ... این ترکیب به صورت طبیعی در دانه سویا وجود دارد و شما با خوردن ارقام مختلف دانه سویا، می‌توانید این ماده را دریافت کنید.
۲ روز پیش - همچنین ماده موثری در این ماده غذایی موجود است که به ترمیم بافت مغزی افرادی که دچار آلزایمر هستند می پردازد. زیتون و مشتقات آن مانند روغن زیتون حاوی چربی های غیر اشباع تک ... است که برای جلوگیری از بروز دمانس ( زوال عقلی ) نقش به سزایی دارد. ..... 6- کاهش جذب آهن: نوشیدن قهوه به همراه غذا به خاطر وجود تانین، جذب آهن را ...
۲۳ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 10پست - ‏5 نویسنده
حقیقت: برای آلزایمر، هیچ نوع درمان قطعی وجود ندارد. .... که مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، راه درمانی موثر برای مشکلات ضعف حافظه است. ... بر اساس این تحقیقات، مصرف روغن زیتون و ماده امگا 3 همچنین کودکان را از ابتلا به .... بروز سکته مغزی می‌شود و همچنین ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقلی را کاهش می‌دهد.
آیا زوال شناختی جزء اجتناب ناپذیری از پیری است؟ ... بر اساس رژیم مدیترانه ای روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده است که برای سلامت قلب بسیار موثر است. ... رژیم مغز مصرف لبیاتی مثل پنیر و کره را به دلیل وجود چربی های اشباع شده در آن ها منع می ... مفیدی بر تیزهوشی داشته و از بیماری آلزایمر و زوال عقلی جلوگیری می کند.

8 ماده غذایی که مانع زوال عقل می‌شوند – جديدترين اخبار ايران و ...

www.momtaznews.com/8-ماده-غذایی-که-مانع-زوال-عقل-می‌شوند/
به گزارش جهان‌نیوز، بیماری آلزایمر شایع‌ترین علت دیمانس در افراد ۶۵ سال به بالاست. ... یک مطالعه نشان داد کورکومین موجود در زردچوبه ماده مؤثری است که پلاک‌های مغزی را از ... گردیده است ممتاز نیوز : تحقیقات تازه نشان داد: خوردن ماهی، مرغ، روغن زیتون و ... منجر می‌شود و چاقی که در اثر هله هوله و تنقلات به وجود می آید در زوال عقل موثر است.
دکتر جواد عاملی - پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقلی: - پایگاه آموزشی بیماریهای مغز و اعصاب. ... و روغن های گیاهی مثل روغن جوانه گندم، سویا، بادام، گردو، فندق، ذرت، دانه کتان و زیتون است. ... ويتامين ب-12 در غذاهاي حاوي پروتئين حيواني وجود دارد. ... جات و همینطور مغزهای گیاهی، لوبیا و ماهی در کاه ش خطر بیماری آلزایمر موثر بوده اند.

روغن نارگیل فارابی

farabi-ltd.ir/2012-10-03-14-40.../81-2014-01-27-09-26-06.html
روغن نارگیل یکی از بهترین مواد مغذی مو است و باعث رشد مو و براقی آن می شود. ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل از شوره سر جلوگیری می کند. ... این ماده بعنوان یک مرطوب کننده بسیار موثر برای همه انواع پوست ها از جمله پوست های خشک عمل می کند. .... با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می توانستندمطالب را در حافظه ...
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اسفناج، گیاهی است یک ساله، دارای ساقه، به ارتفاعی تقریبا نیم متر که ... همچنین برای اینکه آهن اسفناج به خوبی جذب شود باید همراه با آن ماده غذایی ... می‌توانند در شرایطی که در بدن التهابی وجود دارد، موثر باشند، برای مثال ... همانطور که‌ می‌دانیم، با افزایش سن کارایی مغز کم‌ می‌شود و افراد به تدریج دچار زوال عقلی‌ می‌شوند.

آلزایمر - پزشکی

pezeshki2.persianblog.ir/tag/آلزایمر
این متخصص اعصاب با تاکید بر این که آلزایمر و دمانس دو بیماری متفاوت است .... های عصبی است، مورد بررسی دقیق قرار دادند و دیگر این که ماده سفید مغز نوزادان، .... وجود دارند که هم در پیشگیری و هم در بهبود حافظه و کمک درمان آلزایمر موثر است. ..... بیماری آلزایمر، دمانس یا زوال عقل پیری از نوع آلزایمر و شایع ترین شکل زوال عقلی است.

اخبار علمی-فرهنگی

farhangsabalan.blogfa.com/
ترشی این گیاه به دلیل وجود اسید سیتریک و ویتامین C آن است که از مهم‌ترین ... از آن است که مصرف این ماده غذایی هنگام پیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. ... منیزیم منجر به زوال شناختی، پیری مغز و در نهایت منجر به زوال عقلی می‌شود. ... از شامپوهای مخصوص که در برداشتن پوست سر و رفع التهاب آن موثر است استفاده شود.

تک تاز - آلزایمر

taktaz1.blogfa.com/tag/آلزایمر
آشنایی با چند ماده غذایی گیاهی در پیشگیری و درمان آلزایمر ... اما چون این سلول ها به یکدیگر نچسبیده اند، بین آنها یک فضاى خالى کوچک وجود دارد. ... از عوامل رژیم غذایی سالم، در پیشگیری از زوال مغزی و ارتقای سلامت بدن موثر شناخته شده است. ... آن‌ها با گذشت یکسال این زوال عقلی را تا جایی از خود دور کردند که می‌توانستند مطالب را در ...

بیماری آلزایمر - body encyclopedia

www.body-encyclopedia.blogfa.com/post-1.aspx
آن ممکن است یکی از علایم بیماری آلزایمر باشد ، بیماری مخرب مغز که زوال عقلی تدریجی .... چندین فرضیه در حال رقابت وجود دارند که در حال تلاش برای بیان علت بیماری می باشند. ... به این خاطر که داروهایی به منظور درمان کمبود استیل کولین خیلی موثر نبوده اند. ..... -ممانتین فعالیت گلوتامات ، ماده ی شیمیایی پیام رسان مربوطه در حافظه و ...
۲۰ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - اگر چه این بیماری شایع ترین علت زوال عقلی در سال ها آخر زندگی می باشد ... بر عملکرد هیپوکامپ ( قسمتی از مغز که در حافظه و یادگیری موثر است ) دارند. ... اخیر نشان داده است غذاهای ساکنین مدیترانه که حاوی مقادیر فراوان روغن زیتون می ...
1- اثر مفید هسته انگور در درمان بیماری آلزایمر ماده پلی فنول موجود در هسته انگور ... از عوامل رژیم غذایی سالم، در پیشگیری از زوال مغزی و ارتقای سلامت بدن موثر شناخته شده است. ... آن‌ها با گذشت یکسال این زوال عقلی را تا جایی از خود دور کردند که می‌توانستند ... او افزود: “شاید تنها یکی دو بررسی وجود داشته باشد که نشان داده‌اند قهوه می‌تواند ...
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - راه های زیادی برای درمان چاقی و رسیدن به وزن آیده ال و سالم وجود دارد. ... و رب گوجه فرنگی که مقدار کمی روغن مثل روغن زیتون داشته باشند، به خوبی صورت می گیرد. .... مخلوطی از آب خیار، هویج، کاهو و اسفناج در رشد مو موثر است. ..... شدن آسم، احتمال بروز زوال عقلی، وبندرت سرطان پستان، سرطان آندومتر، افسردگی، میگرن، ...

غذاهای مفید برای تقویت حافظه

tebroom.com › دنیای پزشکی › اخبار عمومی پزشکی
یکی از راه های تقویت حافظه خوردن مواد غذایی موثر در این زمینه می باشد. ... با توجه به تحقیقات اخیری که انجام شده است شواهدی وجود دارد که نشان می دهند اجزای خاصی از ... بیماری و درمان ... زرده تخم مرغ منبع غنی از کولین است که این ماده یک نوع ماده مغذی از خانواده ... میزان خونی که میتواند باعث بیماری های قلبی ،سرطان و زوال عقلی شود مفید است.

آلزایمر؛ ربانی بنفش بر شاخ و برگ درخت زندگی

www.ghazaa.com/2014-01-25-08.../2047-1391-06-08-06-09-50.html
تحقیقات نشان داده است رسوب غیر عادی برخی مواد پروتئینی در درون و بیرون ... بسا از پیشرفت آن نیز جلوگیری کند به همین دلیل فردی با بیماری آلزایمر می تواند سال ... صرف وعده های غذایی با دیگران همواره لذت بخش بوده و به تغذیه موثرتر کمک می کند. ... در مورد برخی بیماران از جمله مبتلایان به زوال عقلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محققان دریافتند کم‌خوابی ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد. .... این پژوهش می تواند اساسی برای درمان موثر بیماری آلزایمر باشد. ... آلزایمر باعث کاهش پیشرونده قوای هوشی و عقلانی می‌شود که فرد مبتلا به آلزایمر قادر به انجام .... است. به همین دلیل بر آن شدیم تا با بررسی امکان وجود این ماده در جلبک‌های بومی دریایی ایران، جلبک‌هایی که ...
از طرفي بهترين راه دريافت اين تركيبات موثر رعايت تنوع و تعادل در برنامه غذايي و ... گاهی اگر جلوی آینه بایستید و به پوست‌تان نگاه کنید، متوجه وجود‌ لک‌هایی .... روغن زیتون ممکن است باعث پیشگیری از ابتلا به سکته‌‌های مغزی شود. ..... این ماده که در فلفل سیاه یافت شده است، می‌تواند از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری کنند.

مشاهده مطالب کاربر - تبیان

www.tebyan.net/newmobile.aspx/newindex.aspx?PageSize...1
این گیاه حاوی ویتامین‌های A و C همچنین چندین ماده معدنی است و برخی از خواص درمانی این گیاه ... علاوه بر اینها مصرف پونه به کاهش مشکلات گوارشی و درمان سندرم روده ... در پونه است که اگر روی پوست مالیده شود می‌تواند تا حدی در تسکین دردهای خفیف موثر باشد. ... آن‌ها با گذشت یک‌سال این زوال عقلی را تا جایی از خود دور کردند که می‌توانستند ...
همچنین برای اینکه آهن اسفناج به خوبی جذب شود باید همراه با آن ماده غذایی مصرف ... خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می‌کند مخصوصا در افرادی که سیگار می‌کشند. ... این سبزی همچنین دارای مقادیری کلسیم و منیزیم است که هر دو از مواد موثر در ... همانطور که‌ می‌دانیم، با افزایش سن کارایی مغز کم‌ می‌شود و افراد به تدریج دچار زوال عقلی‌ می‌شوند.

غذاي موثر در درمان انفولانزا - خبر ایرونی

iruni.ir/search/?q=غذاي+موثر+در+درمان+انفولانزا
در ساختار کاکائو ماده‌اي به نام پلي فنول وجود دارد که اين ماده باعث کاهش آسيبهاي ... روي مواد غذاي موثر انجام شده است بسيار جالب است که کاکائو براي پيشگيري و درمان .... شده چدار روغن گياهي يک فنجان خامه ترش يک فنجان زيتون سياه چطور بپزم: فر را .... شده پزشکان دریافتند این فلاونوئیدها به ارتقا حافظه موش‌های مبتلا به زوال عقلی و ...

خواص روغن نارگيل - کانون فرهنگی آموزش

www.kanoon.ir › پزشکی و سلامت › تغذیه
۱۹ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگيل از شوره سر جلوگيري مي کند. ... مي توانيد با استفاده از روغن زيتون در پخت غذا و يا ماليدن آن روي پوست از فوايد بيشمار آن بهره ببريد. ... روغن نارگيل، ماده اي فوق العاده براي ماساژ پوست است. .... با گذشت يکسال اين زوال عقلي را تاجايي عقب راندند که مي توانستندمطالب را در حافظه ...

بازده - ۱۷ ماده‌ی غذایی برای افزایش سلامت عقلی

www.bazdeh.org/.../1998-%20-%20۱۷-ماده‌ی-غذایی-برای-افزایش-سلامت-...
۱۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - همه ما در معرض ابتلا به زوال عقل هستیم. ... و چگونگی‌ فعالیت آنها وجود دارند که ما می‌توانیم به رژیم غذائی خود اضافه کنیم. ... ۱- روغن زیتون: غنی از پلی فنول هاست که جزء آنتی اکسیدان‌های قدرتمند در حفاظت از مغز به شمار می‌اید. ... دارای چربی اشباع شده است که ماده مغذی ضروری برای عملکرد درست غشاهای سلول مغز می‌باشد.
۲ خرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - كولین، ماده ای است كه به طور طبیعی در غذاهای چرب وجود دارد و حافظه را .... Ginkgo:برای جلوگیری از كاهش حافظه موثر است. ...... آلزايمر نوعي اختلال و زوال عقلي است. ... طبق نتايج ارائه شده توسط محققان، رژيم غذايي سرشار از روغن زيتون، ...

اسفند 1391 - میز کار من - blogfa.com

mizekareman.blogfa.com/1391/12
هنگامی که برحسب سن با زوال عقلی مواجه می شوید لازم نیست که سخت ترین راه های تمرین و یا ... بهترین شیوه برای جلوگیری از آن یادگیری مهارت های جدید طی دوره های مختلف است. ... انجام نرمش به مدت ۳۰ دقیقه در روز نیز بسیار موثر و مفید است. ... وجود استرس طولانی احساس دلهره و اضطراب را به همراه خواهد داشت و مراحل ماندگاری خاطرات و ...

پزشکی - منشور اطلاعات

manshooor.persianblog.ir/tag/پزشکی
اهدای جنین ، یک روش درمانی موثر و امیدبخش برای بسیاری از زوجهای نابارور است. ... آیا امکان ذخیره تخمک برای درمان زوج های نابارور وجود دارد؟ ... تخمک ، بزرگترین سلول بدن زن است و میزان ماده سیتوپلاسمی اش از هر سلول دیگری بیشتر است . ...... از آنجا که پزشکان و دانشمندان توجه زیادی به بیماری آلزایمر و زوال عقلی (dementia) مربوط به ...

سبک زندگی - blogfa.com

namaz92.blogfa.com/1393/09?p=2
ذرت علاوه بر این که برای بیماران دیابتی مفید است، ماده مغذی آن سرشار از ... روغن زیتون علاوه بر مصرف خواراکی کاربرد های دیگری از جمله پاک کردن آرایش، نرم کردن مو ... یک بررسی وسیع نشان داده ‌است که طب سوزنی برای تسکین کمردرد، موثر و مقرون ...... از افرادی که دارچین را در رژیم غذایی روزانه‌شان گنجانده بودند دچار زوال خفیف عقلی و ...
۱ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - شایع ترین شکل زوال عقلی است. ... فرضیه های در حال رقابتی وجود دارند که در حال تلاش برای بیان علت بیماری می ..... در حال حاضر ، هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که هرگونه ارزیابی خاص که در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر باشد را پشتیبانی کند. ... ماده ی فعال در ماری جوانا ، THC از تشکیل رسوبات در مغز در ارتباط با ...

پزشکی بالینی - آلزایمر

clinicalmedicine.ir/tag/آلزایمر
اين بيماري از ديدگاه علمي بر اثر کاهش ماده شيميايي سروتونين در مغز بروز مي‌کند و ... این بیماران در مقایسه با مبتلایان به زوال عقلی ناشی از بیماری‌ها دیگر و همچنین افراد ... این مطلب به این معنی است که از علائم آن، مانند زوال شناختی می‌توان جلوگیری کرد. ... با این وجود این مطالعه نشان داد که در مردان دارنده این ژن خطر ابتلا به آلزایمر تنها ...

آجیل‌های رژیمی را بشناسید (+عکس) - پول‌نیوز

www.poolnews.ir/fa/news/106297/آجیل‌های-رژیمی-را-بشناسید-عکس
۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - توجه داشته باشید بهترین و سالم ترین نوع آجیل آن است که بسته بندی نشده باشد و در ... در عروق پس از خوردن یک وعده غذایی چرب به عنوان "روغن زیتون" موثر بوده است. ... رشد مغزی و مواد معدنی برای جلوگیری از زوال عقلی از دیگر آجیل ها برتری دارد. ... آجیل برزیل خامه‌ای با سلنیوم، ماده معدنی که دارد که از سرطان پروستات ...

دانستنی های جدیدپزشکی

www.darmanyaak.blogfa.com/
وي اضافه كرد: دانه‌هاي چوبي كه در توت وجود دارد بسيار موثر است و به عنوان فيبر نامحلول ... پس شما می‌توانید برای درمان بریدگی‌ های سطحی‌تان به سادگی از این ماده شفابخش ... را بیشتر کرده اند، می‌توانید روزی چند نوبت یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را روی ..... رادیکال‌های آزاد را در مغز کاهش می‌دهند و زوال عقلی ناشی از پیری را کند می‌کنند.

امگا 3

www.iranaqua.ir/fa/index.asp?p=pages&id=1213
همچنین این ماده در درمان افسردگی، خشکی چشم، کاهش دردهای قاعدگی، جلوگیری از ... سرطانهای سینه، تخمدان، پروستات و دستگاه گوارش موثر است و همچنین سبب درمان و ... این رژیم بیشتر شامل غلات ، میوه های تازه، سبزیجات،ماهی، روغن زیتون وسیر میباشد . ..... آلزايمر و زوال عقلي: شو هد اوليه در اين خصوص وجود دارد اما برخي تحقيقات نشان مي ...

خواص باورنکردنی اسفناج - 98مد

www.98mod.ir/خواص-باورنکردنی-اسفناج/
همتن طور که گفته شدا سفناج دارای خواص بسیاری است که این خواص ها برای بدن ما ... است که این خواص‌ها برای بدن ما مفیدهستند البته اسفناج بیماری‌های زیادی را درمان میکند که ... به انواع سرطان‌‌ها موثر است، به‌خصوص در پیش‌گیری از سرطان کولون، سرطان رکتوم، ... با افزایش سن کارایی مغز کم‌ می‌شود و افراد به تدریج دچار زوال عقلی‌ می‌شوند.

وبلاگ علمی

mohamad-reza-afza.loxblog.com/
متخصصان تغذیه معتقدند، میان استرس و تغذیه ارتباط مستقیمی وجود دارد و لازم است ... و سبزیجات در بهتر شدن خلق و خوی افراد موثر است، ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که ... از ویتامین ها و مواد معدنی است و به طور معمول، برای هضم قند، ویتامین ها و ماده معدنی ..... در رشد مغزی و مواد معدنی برای جلوگیری از زوال عقلی از دیگر آجیل ها برتری دارد.

تقویت هوش - مجله اینترنتی وبگردها

https://www.webgardha.com/tag/تقویت-هوش
هوش انـعـطاف‌پذیر اسـت و چیزهای زیادی وجـود دارد کـه بـاعـث تـقویت آن مـی‌شـود. ... هوش هیجانی و نحوه مدیریت احساسات خود و دیگران مربوط است تا هوش عقلی و مهارت های تخصصی. ... است بـه طوری کـه باعـث دورریختن تنش و استرس، برقراری ارتباط موثر با .... مواد غذایی وجـود دارند که می‌توانند تاثیرات معـجـزه‌آسـایی در جلـوگـیری از زوال عقل و ...

انجمن آلزایمر - بهارستان سلامت

www.baharestan-salamat.com/index.php/fa/alhzaymer
در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما روش‌های درمانی که ... آلزایمر یکی از بیماری‌های مغز است که باعث کاهش مستمر حافظه بیمار می‌گردد. ... لازم است انجام شود تا نشان دهد آیا تجویز استروژن، درمان موثری برای آلزایمر می‌باشد یا خیر؟ ... الکل و سطح پایین تحصیلات نیز از عوامل افزاینده خطر ابتلا به زوال عقلی محسوب می‌شوند.
۱ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - هنگامی که با دوستی صحبت می‌کنید، واقعا و با وجود به او گوش دهید. ... مقابله با آلزایمر یا زوال مغز خوراکی های شفابخش – برخی از علائم دمانس (زوال عقل) عبارتند از تکرار یک سؤال به ... برای درمان بیماری آرتروز مفاصل بسیار موثر است و استفاده منظم از زردچوبه … ... زيتون پرورده آموزش و طرز تهیه آن در منزل به روش آسان.
آثار سکته‌ مغزی‌ وابسته‌ به‌ حجم‌ و بخشی‌ از مغز است‌ که‌ دچار آسیب‌ شده‌است‌. ... که اگر داروی موثری برای درمان این بیماری کشف نشود و یا از بروزآن جلوگیری نگردد، تا سال ... اگرچه داروی موثری برای بیماری آلزایمر وجود ندارد ولی دانشمندان علوم پزشکی تا حدودی .... سالها نظریه غالب این بوده است که برای پیشگیری از زوال عقلی مرتبط با سن ...

[PDF]ﻣﺤﺎﻓﻆ ﻗﻠﺐ

armandaily.ir/1393/02/14/Files/PDF/13930214-2461-24-12.pdf
ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ، ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﻓﺸﺎﺭﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺩﻳﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲ ﻭ ﺍﻓﺖ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﻳﺎ ﺯﻭﺍﻝ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ .... ﻣﻬﻢ ﺍﺳــﺖ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﻴﻮﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ ﻫﺎ، ﻣﻮﺍﺩ ... ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ. ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﻥ ﻋﺒﺎﺭﺗﺘﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﮐﺒﺎﺕ، ﻓﻠﻔﻞ ﺳﺒﺰ، ﮐﻠﻢ ﺑﺮﻭﮐﻠﯽ،. ﺳﺒﺰﻳﺠﺎﺕ ﺑﺮﮔﯽ ﺷﮑﻞ ﺳﺒﺰ، ﮐﻴﻮﯼ، ﮐﻠﻢ، ﻃﺎﻟﺒﯽ، ﺗﻮﺕ ... ﺣﺪﻭﺩ ﺩﻭ ﮔﺮﻡ ﻓﻴﺒﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. .... ﺭﻭﻏﻦ ﮐﻠﺰﺍ ﻧﻘﻄﻪ ﺟﻮﺵ ﺑﺎﻻﻳﯽ ﺩﺍﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷــﺪ ﺑﺮﺍﯼ. ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮﺥ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﻴﺰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ. ﺭﻭﻏﻦ ﺯﻳﺘﻮﻥ.

خراسان : تغذیه/ یک برگ و هزار خاصیت!

www.news360.ir/Services/Fullstory/PrintVersion/?nwid=5601266
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - همچنین برای اینکه آهن اسفناج به خوبی جذب شود باید همراه با آن ماده ... تحقیقات در کاهش ابتلا به انواع سرطان ها موثر است، به خصوص در پیش ... خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می کند مخصوصا در افرادی که سیگار می کشند. ... همانطور که می دانیم، با افزایش سن کارایی مغز کم می شود و افراد به تدریج دچار زوال عقلی می شوند ...

خواص روغن نارگیل - جونیور

jonior.ir/p/df96ff9a9c31febcfc641e06ab5ee6c709
ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل از شوره سر جلوگیری می کند. ... نارگیل مواد مغذی بسیاری در خود دارد مثل اسید لوریک که یک ماده متداول است که در شیر مادر یافت می شود. .... با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می توانستندمطالب را در .... درانتخاب و نمايش محتوا هيچ دخالت انساني وجود ندارد لذا از شما خواهشمنديم در ...

اسفناج؛ يك برگ و هزار خاصيت - راسخون

rasekhoon.net › ... › طب سنتی و گیاهی › اسفناج؛ يك برگ و هزار خاصيت
۴ تیر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - اين سبزي همچنين داراي مقاديري كلسيم و منيزيم است كه هر دو از مواد موثر در ... تازه را به سالاد بيفزاييد يا آن را همراه كمي روغن زيتون و آبليمو مصرف كنيد. فولات موجود در اسفناج هم باعث تبديل هموسيستئين (ماده اي مضر كه ... همان طور كه مي دانيم، با افزايش سن كارايي مغز كم مي شود و افراد به تدريج دچار زوال عقلي مي شوند.

همه چیز درباره روغنها - نودهشتیا

www.forum.98ia.com › عمومی › سرگرمی › تغذیه و خواص مواد غذایی
8پست - ‏4 نویسنده
روغن های زیتون خالص را تنها با استخراج به طریق فیزیکی تهیه می کنند. ... بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، بهتر است که به جای چربی های اشباع ..... وقتی حتی مقدار کمی رطوبت در سطح ماده غذایی وجود داشته باشد، هنگام تماس با ..... اسیدهای چرب امگا ۳ که در رشد مغز، چشم، سلامت قلب و کاهش زوال عقلی و افسردگی موثرند.
۲۰ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مشخص شده است كه DHA به تنهايي نيز در كاهش تري گليسيريد موثر است. ... آلزايمر و زوال عقلي: شو هد اوليه در اين خصوص وجود دارد اما برخي ... اما ساده ترين راه اين است كه آيا افزايش مصرف اسيدهاي چرب امگا 3 در نسبت تبديل به ماده ... مي شود كه شامل:گردو،كتان،روغن بذر كتان،روغن كانولا،روغن زيتون و روغن سويا مي باشد.

پیری زودرس - طب سالمندان دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat ...

www.sahand27212.parsiblog.com/category/پيري+زودرس/
زوال عقلی . ... برای تعیین سن سه ضابطه وجود دارد: سن زمانی یا سن تقویمی که سن افراد را از بدو ... برخلاف آشوف، وارتین میگوید: مرگ و میر افراد مسن به علت کهولت است. ... بخصوص چربیهای جامد، مصرف متعادل چربیهای مایع (روغن زیتون و سایر روغنهای ... به سزایی دارند، بسیار موثر است) و نهایتاً داشتن آرامش روانی میتواند روند سالمندی را ...
۲۳ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 3پست - ‏1 نویسنده
روغن کلزا(کانولا)،آفتابگردان، سویا، ذرت و زیتون و یا ترکیب آنها ... امروزه انواع و اقسام روغنها در دسترس است و به همین دلیل انبوهی از اطلاعات گیج کننده پیرامون آنها وجود دارد، اما ... برای جلوگیری از فساد، آن را در یک ظرف تیره شیشهای در یخچال ... اسیدهای چرب امگا ۳ که در رشد مغز، چشم، سلامت قلب و کاهش زوال عقلی و ...
صالحی ادامه داد: همچنین جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است. .... سیر حاوی ماده ای با نام آلیسین است که باعث تندی آن می شود و علاوه براین حاوی .... در واقع در هر فنجان نخودفرنگی 134 کالری وجود دارد و همانطور که گفتیم سرشار از ..... همچنین می‌تواند در کاهش رفتار خشونت‌آمیز افراد مسن مبتلا به زوال عقلی و آلزایمر موثر باشد.

طب سنتی : مجله پزشکی

www.pezeshkan.info/?cat=12&paged=5
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - عصاره به لیمو نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بدن در مقابل آسیب اکسیداتیو ناشی از ... نوشیدن چای جاسمین از جذب چربی و کلسترول نیز جلوگیری می کند. ... مصرف گینکو موجب به تعویق افتادن زوال عقلی و شناختی می شود. .... راه های زیادی برای استفاده از روغن زیتون به منظور رفع زخم های آکنه وجود دارد.
۵ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - کلم بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان است. .... ضد التهابی دارند، می‌توانند در شرایطی که در بدن التهابی وجود دارد، موثر باشند، برای مثال ... همانطور که‌ می‌دانیم، با افزایش سن کارایی مغز کم‌ می‌شود و افراد به تدریج دچار زوال عقلی‌ می‌شوند. ... این ماده غذایی به علت داشتن ویتامین K ، پروتئین استئوکلسین که ...
در این واکنش متقابل، بخش زیادی از یک یا چند ماده با بخش زیادی از مواد متضاد با هم ترکیب ... خلط صفرا که معنی فارسی آن تلخه است دارای رنگ زرد تا سبز است. .... افزايش خود خون به وجود مي‌آيد كه حجامت به عنون مؤثرترين درمان براي دموی مزاج‌ها مطرح است. .... یک قاشق چای خوری جوش شیرین به علاوه یک استکان روغن زیتون و یک عدد سفیده ...

Alzaimer123

alzaimer123.blogfa.com/
Alzaimer123 - این وبلاگ در مورد بیماری آلزایمر راههای پیشگیری،درمان،و نحوه ... ماهی‌های چرب، گردو و روغن زیتون به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند. ... جوانی که با قرآن کریم مأنوس هستند، اطلاع دارند سوره بقره (گاو ماده) در بردارنده داستانی است ..... با دوستان و خانواده، اقدامی بسیار موثر برای حفاظت مغز از خطر زوال عقلی است.

تغذیه و رژیم غذایی علیه بیماری آلزایمر-پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=14909...65...
آلزایمر نوعی اختلال و زوال عقلی است. ... طبق نتایج ارائه شده توسط محققان، رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون، آجیل،‌ ... كه درمانی برای این بیماری وجود ندارد، پیشگیری بهترین راه است؛ مخصوصاً زمانی كه .... 7 ماده غذایی برای درمان و بهبود آبریزش بینی · سرماخوردگی و درمان آن با سبزیجات و مرکبات. سبزیها و میوه های موثر برای سرماخوردگی ...

آلزایمر - ایران پرستار - blogfa.com

iranparastar.blogfa.com/tag/آلزایمر
علامت دیگر بیماری وجود کلافه‌های ظریف مارپیچی‌شکل در سلول‌های مغزی است، که در نهایت سلول‌های .... مدیریت كردن رابطه به جلوگیری از زوال عقلی كمك می‌كند. ... از طرف دیگر زردچوبه‌ در درمان‌ و پیشگیری‌ از بیماری‌ آلزایمر موثر است‌. ... روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌كند، ولی مكانیسم عمل آن ناشناخته است.

(Biochemistry Froum): مسیر سنتز ویتامین (ویژه دانشجویان ...

lms.bums.ac.ir/mod/forum/discuss.php?d=3548&parent=9476
این ویتامین در عملکرد کلیه سلولها موثر است از این رو کمبود آن عوارض زیادی را در پی ... علاوه بر آلفا توکوفرول در طبیعت ترکیبات مشابه دیگری وجود دارند که اختلاف ... و به عنوان ویتامین انعقاد خون که برای جلوگیری از خونریزیهای کشنده ضرورت دارد .... خوانده میشود که شامل کاهش وزن و اختلالات گوارشی و افسردگی و زوال عقلی است.

رها

parvazdaroj.blogfa.com/
لباسی را كه به جوهر آلوده شده است به مدت 5 دقیقه در ظرف پر از شیر بخوابانید .... كافی است ابتدا باقی مانده ماده ایجاد كننده را با جسمی نوك تیز به آرامی بردارید. ... اگر امكان شست وشوی سریع آن وجود نداشت، مقداری نمك بر روی سطح لكه بریزید و ..... در حقیقت دارچین در پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل موثرتر از رژیم غذایی سالم عمل می کند.
درمان آلزایمر و فراموشی در طب سنتی اگر کسی به نسیان یا فراموشی شدید ، دمانس یا زوال عقل ، آلزایمر یا زوال عقل پیشرونده مبتلا است می تواند از داروهایی که امام رضا ...
۱۱ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ارتفاع گیاه متفاوت است و به شرایط اقلیمی محل رویش آن بستگی دارد و بین ... رشد و نمو گیاه می‌شود، بلکه در کاهش کمیت و کیفیت اسانس آن نیز موثر است. .... وجود خاصیت آنتی اکسیدانی به علت دارا بودن آلفا-توکوفرول در این ... سن است که به عنوان یک عامل ایجاد‌کننده زوال عقلی در سال ‌خوردگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معجزه طبیعت سبز

mojeze-sabz.blogfa.com/
۷ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود. .... مالیدن ( و نیز خوردن) روغن مخلوط با روغن زیتون و کندر برای افزایش نیروی جنسی مفید است. ... به همین دلیل برای تسکین درد مفاصل و کاهش ورم آنها موثر است. ..... با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می توانستندمطالب را در ...
لوپوس يك بيماري خودايمني و در واقع بيماري بافت همبند است كه پوست، كليه، ... مبتلا از چربي‌هاي اشباع نشده تامين شود كه در اين ميان روغن زيتون، روغن كانولا و ... تغییرات مغزی مرتبط با آلزایمر و انواع دیگر بیماری‌های وابسته به زوال عقلی را کاهش می‌دهد. ..... در موز يك ماده شيميايي بازدارنده وجود دارد كه به عنوان سدي نفوذناپذير در برابر ...
درمان آلزایمر و فراموشی در طب سنتی اگر کسی به نسیان یا فراموشی شدید ، دمانس یا زوال عقل ، آلزایمر یا زوال عقل پیشرونده مبتلا است می تواند از داروهایی که امام رضا ...
‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی - درمانها - درمان بیماریها بدون مصرف دارو - ‌طب ... دچار مشکلات روانی باور داشته باشند قدرتی بالاتر وجود دارد – چه براساس باورهای ..... 15- مادران شیر ده بهتر است که سالاد را همراه لیمو ترش تازه و روغن زیتون و 1 قاشق ..... آنان می توانند با تغذیه درست کودک خود، زمینه های رشد عقلانی و گرایش به خوبی ها ...

1389/7 - PHASCO ® فاسكو

phasco.com/Wblog.aspx?Bid=48170&arc=1389/7
۳۰ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - از سويي به دليل آنزيم هضم كننده غذا كه به وفور در اين نوشيدني وجود دارد هضم غذا و به ... وي در پايان توضيح داد: به علت استفاده از داروهاي ضدانعقاد و احتمال هرگونه ... پلاسما ماده اي است كه 60درصد از حجم خون شما را تشكيل مي دهد كه 90 درصد آن آب و ..... مراحل اوليه، كمك موثري به پيشگيري از پيشرفت زوال عقلي در افراد مي كند.

سلامت - پرتال تفریحی بهترین - بعدی

www.behtarin.com/medicine-health/page/10/
هیچ درمان موثر شناخته شده برای این بیماری وجود ندارد و هر چند عمل جراحی می‌تواند بخشی از زگیل‌ها ... در عروق پس از خوردن یک وعده غذایی چرب به عنوان “روغن زیتونموثر بوده است. ... معدنی در رشد مغزی و مواد معدنی برای جلوگیری از زوال عقلی از دیگر آجیل ها برتری دارد. ... آجیل برزیل خامه‌ای با سلنیوم، ماده معدنی که دارد که از سرطان پروستات ...

بیمارستان والفجر تفرش - پورتال دانشگاه علوم پزشکی اراک

portal.arakmu.ac.ir/portal/Home/Default.aspx?CategoryID...9836...
دانشگاه علوم پزشکی اراک , بهداشت ، درمان ، آموزش ، نظام سلامت ، فوریتهای ... شما از خدمات ارائه شده در بیمارستان والفجر تفرش با توجه به امکانات موجود چقدر است؟
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - البته روش‌هایی که در متن از نظر می‌گذرانید روش‌هایی ساده است که احتمالا در اوایل ... اما توجه داشته باشید که هر دوی این مواد پتانسیل تبدیل شدن به ماده مخدر را ... ویتامین D می‌تواند افسردگی، زوال عقل و دیابت را کاهش دهد. ... و البته در کنار این مواد مفید، مواد غذایی وجود دارد که موجب اختلال در سطح قند ...... روغن زیتون هم عالیه.

راه درمان و علائم بیماری آلزایمر درمان بیماری آلزایمر - فوت فان

fotfuneha.javanblog.ir/tag-دوره+بیماری+آلزایمر.htm
بیماری آلزایمر چیست,بيماري آلزايمر چيست,علت بیماری آلزایمر چیست,علل ... آلزایمر,زوال عقل,زوال عقلی,زوال عقلانیت ذاتی,زوال عقل دمانس,زوال عقل عروقی,زوال ... وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش های زیر را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند. ... ماهی‌های چرب، گردو و روغن زیتون به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند.
زنگ تفریح - مطالب دارو و درمان - ... برگ درخت زیتون دم کنید و کمی بنوشید ... و بروز زوال عقلی و آلزایمر ایفا می کند . .... مراقب باشید لثه‌ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد. .... حافظه و سیستم عصبی کمک کرده و مصرف روزانه و خام شلغم نیز برای درمان جوش‌های صورت و شادابی پوست موثر است.

سرطان خون

www.mahdieh13.blogfa.com/1390/09
دکتر خاتمی از اختلالات ذهنی به عنوان مشکل دیگری که در کودکان وجود دارد نام برد و ... یک ماده پیش گیرنده ی مفید برای سرطان خون باشد اما نباید همزمان با شیمی درمانی مصرف ... سرطان خون با پیشرفت‌ علم ژنتیک و پیوند مغز استخوان قابل درمان است .... ثابت کردند که برگ درخت زیتون اثر ضد سرطانی دارد و در درمان سرطان خون موثر است.

صرع تشنج علت درمان | 3 صبح - سفر، سلامت

www.3sobh.com/صرع-تشنج-علت-درمان/
۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... آتش شديد، نشستن در مهتاب، بوئيدن چيزهاي بدبو، خوردن زيتون، پنير، و زياد خوردن ماهي و جگر نيز باعث عود حملات صرعي ... از زمان به وجود آمدن انسان بر روي کره زمين صرع نيز وجود داشته است. .... نداشتن تشنج به معنای این است که داروهای شما موثر بوده اند. ..... بیماری آلزایمر ممکن است دلیل ایجاد صرع و زوال عقلی باشد.

راز زیبایی خوش اندام ترین مانکن دنیا - زیباتن

www.forum.zibatan.ir › پوست، مو، زیبایی و مد › پوست و مو
فکر میکنید زیباترین مانکن دنیا از چه ماده ای برای پوستش استفاده میکنه که اینقدر ... نارگیل حتی از روغن زیتون که مقدار بالایی اسید چرب ترانس دارد نیز بهتر است. .... وجود تری گلیسیرید و اسیدهای چرب با زنجیره های متوسط به جلوگیری از بیماری ... با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می توانستندمطالب را در ...
آیا مصرف آبغوره در کاهش فشارخون موثر است؟ ... میوه‌ها مانند زرشک، عناب و گریپ‌فروت، برخی روغن‌ها مانند روغن زیتون و روغن ماهی و برخی سبزی‌ها مانند ... شايع ترين علت ايجاد گلومرولونفريت حاد (به خصوص در كودكان) يك عفونت باكتريايي گلو .... مثل تغییر شخصیت یا از دست رفتن حافظه و همچنین دمانس (زوال عقلی) ممکن است به وجود آید.

این در واقع نگاه جدیدی به نقش داروهای موثر بر گیرنده های استروژن بر قوای شناختی شعوری می باشد. ... با این وجود، تحقیقات دیگر حتی به نقش محافظت کننده مس از مغز اشاره می کنند. ... نتیجه این تحقیقات ممکن است به کشف درمان برای کم حافظی و حتی روشی برای افزایش حافظه .... از جداول مربوط به تخمین میزان زوال عقلی استفاده شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 1669
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 365
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 101,886
  • بازدید کلی : 1,890,223